"Den skönaste känslan i världen" (15 september 2017)
Jag såg precis en bild på Instagram föreställande två prydligt ordnade skåpshalvor av försvarsmaktsmodell. Plötsligt skönjde en rysande känsla av välbehag över mig och jag sköts år tillbaka i tiden. Bilden, som i sig inte var märkvärdig, påminde mig inte om det militära skåpet utan det civila skåpet. Det civila skåpet innehöll civila kläder, avstängd mobiltelefon (Nokia 3310) och den kostymliknande permissionsuniformen. Känslan, att komma tillbaka till logementet efter en vecka i fält och öppna det civila skåpet och bara titta på kläderna och drömma om ledighetens dekadens. När en övning är över, utrustningen är vårdad, maten intagen, sängen redo och ledigheten ligger framför en. En känslan av uppfyllelse. Livet känns upphöjt till tio. Duschen är varmare, maten godare, sängen skönare och friheten extra värd att försvara. Det är väldens bästa känsla och den kan vara i flera dagar. Sedan jag först kände den känslan har jag jagat den med uppsåt. Senast jag fann den var faktiskt efter helgens Urbans Survivor, efter en 001:a är jag oftast helt slut efter ha jobbat non-stop några dagar med planering, rek, bokningar, förberedelser och genomförande. Gången innan dess var på ett hotellrum i San Diego efter ha själv varit deltagare på SEALFIT 20X med Chris - because beer taste better well deserved. En annan gång efter min första GORUCK-utmaning i Pittsburgh, också på ett hotellrum. Jag vårdade min ryggsäck, tog en titt på mitt nyförtjänta märke (symboler är viktiga) beställde upp en öl på rummet och dagen efter vaknade med en känsla av att jag kunde unna mig vad som helst utan dåligt samvete. Den känslan. Nyligen kom jag till insikt med att denna känsla är en enormt viktig del av vår produktbeskrivning - det är känslan som vi säljer - det är en stor del av vår produkt. Världens bästa känsla (efteråt).